Tack Gode Gud för vädret!

Vi vaknade i hotellrummet runt 8 tiden och möttes av det vi förvntat oss.
Himlen stod som öppen utanför fönstret och det öste ner. Men under frukosten klarnade det upp och lagom till att vi skulle bege oss från hotellet så hade vi strålande solsken från en klarblå himmel.
Punkt nummer ett på dagen var att få cykeln lagad efter gårdagens haveri, fästet till cykelkärran hade nämligen bestämt sig för att ge upp.
Vi ringde runt och hittade KBG:s bilfirma mitt inne i Karlsborg där de var snälla nog att hjälpa oss svetsa fast fästet på cykeln.
Slut med problem på den punkten hoppas vi och tack så mycket för hjälpen KBG.



Efter reparationen så åkte vi in på karlsborgs fästning och gladdes åt Finspångskanonerna som stod och vaktade museet. Vi konstaterade också att vi var fortfarande en hel dag efter i tidsplaneringen vilket gjorde att vi inte kunde gå in på museet och kolla. Kockan hann bli runt 1 innan vi kom ifrån Karlsborg och dagens mål var att ta sig till Mariestad.



När vi drog från Karlsborg så hade det börjat mulna på lite grann och vi oroade oss för vad som skulle komma.
Prognosen var mycket regn och mycket åska. Men otroligt nog så klarade vi oss från både åska och värre regn sånär som på en rejäl skur vid 4 tiden, men då passade vi på att äta istället.



Efter det var det var det bara att trampa på, vi hade ca 5 mil kvar till Mariestad och klockan var runt 5 när vi hade ätit klart.
Efter ca 3 mil gjorde vi en liten seger. Vi kom fram till Göta Kanals början i Vänern i Sjötorp.
Så nu är det bara Trollhätte Kanal kvar ner till Göteborg.



Efter det var det bara 2 mil kvar till Mariestad och tack och lov så var det väldigt mycket nerför.
Vi fick också uppleva hur vackert Sverige kan vara om det sätter den sidan till.



Då våran cykeldator gick sönder så kan vi tyvärr inte ge några siffror på hur snabbt och långt vi cyklat osv.
Det blev iallafall runt 11 mil vi cyklade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0